Lepsi niż Lady Gaga

Wioska Obermutten w Szwajcarii ma bardziej zaangażowanych fanów na Facebooku niż Lady Gaga czy Justin Bieber. I choć mieszka tam tylko 80 osób, to ich fanpejdż ma 45 000 śledzących,  to więcej niż ma Kraków czy Warszawa. Ty też zaraz ich polubisz.

Dla mnie to, co zrobiło Obermutten to dowód, że w promocji najważniejszy jest fajny pomysł, budżet jest na drugim miejscu. Zresztą w Obermutten żadnego budżetu nie było, a o mieście i tak przeczytało lub usłyszało 60 mln osób, a teraz ty o nim czytasz. Co wymyślili?

Zaczęło się od tego, że wioska chciała się wyróżnić spośród setek  innych małych, ładnych, spokojnych szwajcarskich wiosek, o których nikt nie słyszał. Wyzwanie tym większe, że  główną atrakcją jest jeden hotel i kilka krów. Ale wójt z właścicielem restauracji wpadli na pomysł, żeby profil każdej osoby, która polubi stronę wioski na Facebooku, drukować i przypinać na prawdziwej drewnianej tablicy. Efekt – po czterech tygodniach strona miała fanów z 32 krajów i stała się najbardziej aktywną w Szwajcarii.

Ja już polubiłem ich fanpejdż i cieszę się, że zaraz wydrukują i powieszą gdzieś moje zdjęcie. Zobaczcie filmik o tej akcji. I zapamiętajcie, w sumie oczywisty morał, że najważniejszy w promocji jest pomysł.

zdj. Facebook, profil Obermutten

Ostatnie wpisy

Archiwa