Bilet za 30 przysiadów

Miasta mają różne narzędzia by wpływać na pozytywne zachowania mieszkańców. Najłatwiej osiągnąć ten efekt za pomocą zabawy, co świetnie pokazała The Fun Theory Volkswagena. Dzisiaj pomysł podobny co do zasady, ale z Moskwy.

Przy okazji promocji igrzysk w Soczi w moskiewskim metrze zamontowano urządzenie, które za zrobienie 30 przysiadów nagradzało darmowym biletem na przejazd. Jak się domyślam chodziło również o promocję ruchu i zdrowego stylu życia. Super pomysł, doskonałe dopasowanie tematyczne, zobaczcie:

To mi przypomniało o innym rozwiązaniu z Pekinu – tam w metrze zainstalowano kilkadziesiąt automatów, które za wrzucenie plastikowej butelki nagradzały zniżką na przejazd. Oczywiście przy całej ilości plastikowych śmieci produkowanych w mieście te kilka automatów niewiele zmieni, ale na pewno będzie kształtowało bardziej proekologiczne postawy. Zobaczcie materiał z chińskiej telewizji na ten temat (po angielsku):

zdj. i inspiracje: Magazyn Miastaenglish.cntv.cn

Ostatnie wpisy

Archiwa