Check-in w Poznaniu

Poznań organizuje grę miejską z wykorzystaniem Foursquare. Tym samym to chyba pierwsze polskie miasto, które używa tej aplikacji do promocji. Pomysł jest doskonały, a w Foursquare drzemie ogromny potencjał.

Gra miejska jest częścią znanej już akcji Poznań za pół ceny. Biorą w niej udział m.in. restauracje, puby, hotele czy salony spa. W tym roku dodatkowo można się w tych miejscach meldować, czyli zaznaczać w aplikacji Foursquare swoją obecność.  Ten, kto będzie miał najwięcej zameldowań może wygrać bon do spa, kartę do bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską i gadżety. Wyniki będzie można śledzić w czasie rzeczywistym na smartfonach i na ekranie na Starym Rynku. Dodatkowo w sobotę miasto organizuje flashmob „Swarm na Starym Rynku”, podczas którego wszyscy zameldują się  w tym samym czasie i odblokują w aplikacji odznakę Swarm – warunek jest taki, że musi to zrobić jednocześnie min. 50 osób.

To zupełnie nowy, świeży sposób na promocję. I pomysł na wyróżnienie się. Ba, może  w ten sposób w akcji weźmie udział więcej osób, które się skuszą na tę wirtualno-realną rozgrywkę.  Duży plus dla Poznania także  za edukację – specjalna strona bardzo prostym językiem wyjaśnia o co chodzi i co to w ogóle ten Foursqare:

Foursquare to serwis społecznościowy, oparty na geolokalizacji. Oprócz możliwości meldowania się w danych miejscach, serwis umożliwia mnóstwo innych funkcji: zostawianie rekomendacji, uzyskiwanie zniżek i bonusów (tzw. speciale), pełni rolę przewodnika, a także zapewnia element grywalizacji. 

Poza tym, ten kto już raz zainstaluje aplikację będzie z niej korzystał i dostrzeże tego zalety. A lokalni przedsiębiorcy obecni od tej akcji na Foursquare, będą mieć darmową promocję ilokroć ktoś się u nich zamelduje.

zdj. Check-in Poznań

Ostatnie wpisy

Archiwa